Facebookon

1. alkalom – 2016. május: Innovatív lehetőségek a levelezős oktatásban Nyomtatóbarát változat

Indul A hallgatóközpontú képzésért oktatási műhely!

Innovatív megoldások a levelezős oktatásban

A workshop anyagai innen tölthetőek le:
Elozetes_tudas_merese_Farkas_Eva_20160518
Keczer_kutatas
Keczer_referátum

A hallgatóközpontú képzésért oktatási innovációs műhely első találkozóját 2016. május 18-án, szerdán 14 órától tartjuk a SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézetében (Szilléri sgt. 12.) A találkozón azokat a problémákat és lehetőségeket vitatjuk meg, amelyek a levelezős oktatáshoz kapcsolódnak.

A levelezős képzésben elsősorban családi és munkahelyi kötelezettségekkel rendelkező felnőttek vesznek részt, az oktatás pedig néhány konzultációs alkalomra korlátozódik. Ezért ebben a képzési formában különösen nehéz növelni a hallgatói elkötelezettséget; az elméleti ismeretátadás mellett kompetenciákat (képességeket, attitűd és autonómia elemeket) fejleszteni. Az alapvetően a nappali képzésen tanuló, hagyományos egyetemi korosztályra fókuszáló intézmények nem minden tekintetben tudnak megfelelni a felnőtt hallgatók sajátos igényeinek. A hallgatóközpontú képzésért oktatási innovációs műhely első találkozóján ezekkel a problémákkal foglalkozunk és dolgozunk ki lehetséges megoldásokat.

A találkozó első részében közösen feldolgozzuk annak a primer kutatásnak az eredményeit, amelyet 2015 tavaszán folytatott le a Felnőttképzési Intézet a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar levelezős hallgatóinak körében. A felmérés  azokat a problémaköröket fedte le, amelyekkel a hallgatók a levelezős képzési forma, az életkor, a munkahelyi és családi kötelezettségek miatt szembesülhetnek. A felmérésből megismerhetjük a levelezős hallgatók tanulási motivációit, elégedettségüket egyebek között az oktatási módszerekkel, az oktatásszervezéssel, a tananyagok hozzáférhetőségével, valamint javaslataikat a képzés és a szolgáltatások fejlesztésére. A kutatási eredmények megismerése után a résztvevők megosztják elképzeléseiket, véleményüket a felmérés alapján kirajzolódó problémákról és a lehetséges fejlesztési beavatkozásokról.

A találkozó második részében három rövid, gondolatébresztő referátumot tartunk a levelezős oktatás fejlesztési lehetőségeiről három témában, megközelítésben.

–          Szó lesz az önirányított tanulásban, a blended learningben és a problémaalapú oktatásban rejlő lehetőségekről, melyek segítségével a levelezős képzésben is növelhető a hallgatói elkötelezettség és megvalósítható a kompetenciák fejlesztése. A referátumot tartja: Dr. Keczer Gabriella egyetemi docens.

–          Foglalkozunk a nem formális tanulási környezetben szerzett tanulási eredmények beszámításának lehetőségével és nehézségeivel a felsőoktatási képzésben, melynek a munkatapasztalattal rendelkező felnőtt hallgatók esetében különösen nagy jelentősége van. A referátumot tartja: Dr. Farkas Éva egyetemi docens.

–          Kitérünk a felnőttképzési módszerek alkalmazhatóságára, az andragógiai didaktika lehetőségekre a levelezős oktatásban; a pozitív tanulási környezet megteremtésétől az innovatív tanulássegítési és tanulástámogatási megoldásokon át a felnőttek tanulási képességeinek fejlesztéséig. A referátumot tartja: Dina Miletta tanársegéd.

A találkozóra tisztelettel meghívjuk.

Kérjük, jelezze részvételi szándékát a jeke@jgypk.szte.hu email címre, illetve ha a találkozó témájával kapcsolatban kérdése, javaslata van, azt is írja meg nekünk.

 

Dr. T. Molnár Gizella                                          Dr. Keczer Gabriella

intézetvezető                                                    szakmai felelős